КЛАСним учням

травень...   Готуємось до контрольної  роботи з української мови  вчасно!
(мовна тема "Дієслово.") 


1.      Дієслово
1. Вкажи правильну відповідь.                                  
Дієслово – це частина  
а) слова;
б) мови;
в) речення.

Дієслова минулого часу відповідають на питання   
а) що робив?, що робила?, що робили?;
б) що робить?, що роблять?, що робиш?;
в) що зробить?, що будуть робити?, що робитимеш?.

2. Підкресли дієслова у поданій групі слів.                
Сіяч, посіяли, сівба, вчить, вчитель, учителює, навчаються, учень.

3. Перебудуй речення так, щоб в них не вживалося слово  можна.                                                                        
Не можна читати лежачи. Не можна брати книжку брудними руками.
__________________________________________________________________________________________________

4. Підкресли дієслова, вжиті в переносному значенні.  
         Сплять дерева, віє вітер, спить мама, прокинувся пролісок, дівчина читає, усміхається сонечко, плаче немовля, плачуть берези.

5. Добери синоніми                                                       
Просити - ________________, __________________.
йти - ____________________, __________________.

6. Утвори форми минулого, теперішнього і майбутнього часу дієслів                                                                           
                  співати                                   писати       
Мин.ч. _________________          _________________
Теп.ч. __________________                   _________________
Майб.ч. _________________                  _________________

7. Спиши,добираючи з дужок потрібне за змістом дієслово.                                                                     
         Друзі (мандрували, йшли) лісом і збирали гриби. На галявині вони (побачили, помітили) зламану берізку, її тоненькі гілочки (звисали, спадали) додолу. Нижнє зелене листячко почало (в’янути, кволитись). Хлопчики (підняли, підвели) берізку і (прив’язали, прикріпили) до міцного кілка.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Мовна тема: 3 клас                                            ІІ варіант
Дієслово
1. Вкажи правильну відповідь.                                  
Дієслово означає 
а) ознаку предмета;
б) назву предмета;
в) дію предмета.

Дієслова майбутнього  часу відповідають на питання      
а) що робив?, що робила?, що робили?;
б) що робить?, що роблять?, що робиш?;
в) що зробить?, що будуть робити?, що робитимеш?.

2. Підкресли дієслова у поданій групі слів.                 
Письмове, пише, письмо, списує, світло, світить, освітлений, засвітили.

3. Перебудуй речення так, щоб в них не вживалося слово можна.                                                                        
Не можна пустувати у воді. Не можна сидіти у воді до посиніння.
__________________________________________________________________________________________________

4. Підкресли дієслова, вжиті в переносному значенні.  
         Вмивається земля, квітнуть яблуні, йде весна, чорніє земля, шепочуть листочки, світить сонце, пливуть хмари, пливе човник.

5. Добери синоніми                                                       
Сміятися - ________________, __________________.
казати  - ____________________, __________________.

6. Утвори форми минулого, теперішнього і майбутнього часу дієслів                                                                           
                   слухати                                розв’язувати
Мин.ч. _________________          _________________
Теп.ч. __________________                   _________________
Майб.ч. _________________                  _________________

7. Спиши,добираючи з дужок потрібне за змістом дієслово.                                                                     
         Ось і зима (настала, прийшла, присунула). Несподівано (пішов, випав, просипавсь) глибокий сніг. Мороз (заморозив, укрив кригою, скував) озера та річки. Дітлахи почали (спускатися, кататися) на санчатах.
         Усім (стало, було) весело.





лютий...  Готуємось до контрольної  роботи з української мови  вчасно!
(мовна тема "Будова слова")
 2. Змінна частина слова називається …                                         
                а) корінь;
                б) префікс;
                 в) закінчення.
     3. Визнач частину слова, без якої  воно не може існувати.  
                а) Закінчення;
                б) корінь;
                в) суфікс
4. Для чого потрібне закінчення?                                                                                                       
                а) Для зв’язку слів у реченні ;
                б) для утворення нових слів;

                в) щоб поставити наголос.

1.    5.Частина слова без  закінчення  називається…?                                                                      
         а) Корінь;
         б) основа;
         в) суфікс.
6.Як визначити закінчення?                                                                                   
         а)  дібрати споріднені слова;
         б)  поставити наголос;
         в)  змінити форму слова.
7. Слова, які мають спільну частину і спільне значення, називаються:
                                                                                                                                
         а) споріднені;
         б) синоніми;
         в) багатозначні.
  1. 8.Як називається частина слова, що стоїть після кореня і служить для утворення нових слів?
  1. а)Префікс.
  2. б)Суфікс.
  3. в)Корінь.
  4. 4. Обери рядок зі словами, в коренях яких відбулося чергування приголосних звуків.   
    а) смуга, смужка, на смузі         
    б) кінь, коні       
    в) ніж, ножі
  5. 5. Розкрий дужки і запиши словосполучення.     
    (До)бігли (до)дерева, (з)'їхати (з)гори, (у)скочили (у)воду.
  6. 6. Встав пропущені букви Е або И в коренях слів і добери перевірні слова. Постав наголос.        

С...ло - … , св...стати - … , с...ніють - … , л...генький -..., з...лений - ...

7. Розбери слова за будовою.    

Розписка, безхмарний, приказка
8.   Спиши, вставляючи пропущений префікс з- (с-).
 На зиму зерно ..сипають у ..ховища. Багато його потрібно буде для весняної сівби.
У   ..ховищах   ..творюються   всі   умови   для ..берігання зерна. Тут уважно стежать за тим, щоб воно не ..сохлося, не ..воложилося і не зігрілося. Перед висіванням зерно перевіряють на ..хожість.









Готуємось до контрольної  роботи з природознавства вчасно!

       
                                      
                    
  І. Завдання 1- 4   з вибором однієї правильної відповіді
1. Осінні місяці – це:
А  червень, липень, серпень

Б  вересень, жовтень, листопад

В   грудень, січень, лютий
   

2. Восени стає холодніше,  ніж літом, тому що:

А висота Сонця опівдні збільшується                                                                                                     

Б висота Сонця опівдні зменшується                                                                                   
В хмари застеляють усе небо
1.     
      3.  Осінні дощі:

А  грозові

Б затяжні                                                                                                                                                    
В  короткочасні



    4.Вкажи однорічну рослину                                                                           

А підсніжник                             
                                                                                                            
  Б   помідор                                                                                                                                                   
В  смородина
                

ІІ. Завдання 5 –7 з вибором декількох  правильних  відповідей
     

5.Познач,які властивості має повітря в природі.

А  безбарвне                                                                                                                      
                        
  Б  тече                                                                                                                               

 В прозоре                                                                                                                     

 Г  не має запаху                   
                                                                                             
 Д займає увесь простір
     

6. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.

Сонце стоїть на небосхилі високо - *                          *тінь довга

Сонце стоїть на небосхилі низько - *                          *тінь коротка


7. До якої з груп за тривалістю життя відносяться названі рослини? 

Впишіть   їх назви у відповідні рядки таблиці.     .

Однорічні

рослини



Багаторічні

рослини



Соняшник, квасоля, горох, огірки, гречка, пшениця, шипшина, липа, цибуля, 

часник,  тюльпан, нарцис, гладіолус, кропива,  кульбаба, суниця
  

8. Оберіть правильну відповідь:

Осілі птахи
це…                                                                                                                                      
А   птахи, які знаходять корм  узимку і не відлітають у теплі краї;                                                      
Б   птахи, які перелітають з лісу на водойми
   

9. Запиши 2-3 властивості води.                                                                                                       
    Не має 

запаху,тече_________________________________



V. Завдання 10 відкритої форми з розгорнутою відповіддю.
   

10.Складіть казку про осінні турботи білченят ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                          



1. Який місяць є початком осені? Познач.
А листопад

Б вересень

В жовтень
2.   
2.            2.  Вкажи,як змінюються життя риб восени.

Арозмножуються                                                                                                                      
Б   запасають на зиму

корм                                                                                                         

 В одні – залягають спати в зимувальні ями, інші – стають менш активні


3. Оберіть рядок, у якому правильно вказано групи птахів за способом живлення:

А  перелітні та осілі

Б   рослиноїдні, хижі, всеїдні

В   рослиноїдні, комахоїдні


     4.Хто із звірів залягає в зимову сплячку?

А  білка                                                                                                                                                             
   Б  їжак
В  вовк
                        ІІ. Завдання 5 –7 з вибором декількох  правильних  відповідей
    
5.Знайдіть і зазначте чотири правильних твердження.                                                                   

  А   Головними розповсюджувачами насіння є дрібні тварини і птахи.                                                     

Б  Весна - пора дозрівання плодів і 

насіння.                                                                                                 
  

В   Призначення плодів — захист і розповсюдження насіння.
   
                                                                   
Г  Якби рослини не розмножувалися, то вони б зникли .                                                                                 
Д  Для поширення насіння рослини мають різні пристосування:
   

6. Встановіть відповідність між назвами птахів та  їхньою поживою:
А   сова                                         1.   жаба
Б   снігур                                      2.   миша
В   лелека                                     3.   насіння
Г   голуб                                       4.   горобина


7. Обери три  правильних твердження:

А  Гриби бувають їстівними й отруйними.

Б  Гриби у нашому краї ростуть улітку і восени.

В  Гриби дружать з певними деревами і кущами і ,зазвичай, виростають  під ними.   

Г  Неїстівні гриби треба знищувати. 

Д  Гриби ми відносимо до рослин, бо вони ростуть на землі. 

   8. Продовж речення.

Готуючись до зими,деякі тварини накопичують_______________________
  

9. Запиши назву рослини,з якої виготовляють олію.
_________________________________________________________________
                

V. Завдання 10 відкритої форми з розгорнутою відповіддю.


10.Склади розповідь про те, як діти допомагали дорослим збирати урожай._ ___________________________________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар